اقناع، غایت ارتباطات
اقناع، غایت ارتباطات
اقناع غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانهای است، دستگاههای عظیم رسانهای گرفته و هزینهای بسیار صرف میشود و در پایان نتیجه نهائی با میزان اثر گذاری بر برخی مخاطبان سنجیده میشود و آنگاه که این فرایند در حد اعلی تحقق میپذیرد، گفته میشود، اقناع صورت یافته است.اقناع در زمره آثار زیر پوستی در حوزه ارتباطات است.که ورای ظواهر قدرت و یا حتی اقتدار صورت میگیرد.مخاطبان، چنانچه به اقناع رسند، انگیزههای درونی مییابند و خود رسولان اندیشه یا هر پیام ارتباطی خواهند شد.در این نوشته کوشش میشود تا اقناع و حدود آن شناخته شود، نظریههای موجود در این زمینه بررسی مراحل تحقق اقناع شناخته و نقد شوند و در نهایت شرایط اساسی تحقق اقناع باز شناخته شود.
مقالات مرتبط
آخرین مقالات
اقناع، غایت ارتباطات
اقناع غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانهای است، دستگاههای عظیم رسانهای گرفته و هزینهای بسیار صرف میشود و در پایان نتیجه نهائی با میزان اثر گذاری بر برخی مخاطبان سنجیده میشود و آنگاه که این فرایند در حد...
محصولات فرهنگی
محصول فرهنگی (Cultural product) کالاها و خدمات هنری، میراثهای ماندگار، جشنوارهها، معماریها و صنایعی اصیل را شامل میشود. تعریف دقیق این محصولات بسیار دشوار است و هدف آنها همیشه انتفاعی و کسب سود نیست. مقوله فرهنگ و هنر از مباحث...
توزیع محصولات فرهنگی
حجم انبوه تولید محصولات فرهنگی ، ناگزیر نیازمند یک شبکه ارتباطی وسیع برای رساندن محصولات به مخاطب است. در عصر کنونی که شاهد توسعه چشمگیر ارتباطات به مدد فناوری های نوین هستیم، اگرچه توزیع محصولات تغییر روش یافته یا تسهیل...
حلقه های میانی در عرصه فرهنگ
حلقه های میانی شامل گروه های نخبه دغدغه مند و فعال می شود که پیرامون یک مسئله تشکّل مییابند. این واحد اجتماعی پویا و منعطف، میتواند پیرامون مسائل حوزه های تخصصی متفاوتی شکل بگیرد. یکی از این حوزه ها، حوزه...