توزیع محصولات فرهنگی
توزیع محصولات فرهنگی
حجم انبوه تولید محصولات فرهنگی ، ناگزیر نیازمند یک شبکه ارتباطی وسیع برای رساندن محصولات به مخاطب است. در عصر کنونی که شاهد توسعه چشمگیر ارتباطات به مدد فناوری های نوین هستیم، اگرچه توزیع محصولات تغییر روش یافته یا تسهیل گردیده است، اما همچنان موضوعیت دارد.
یکی از دلایل اهمیت توزیع محصولات فرهنگی توسط حلقه های میانی ، تحقق بخشیدن به عدالت فرهنگی است. به این معنا که دسترسی به محصولات فرهنگی حتی برای دور افتاده ترین نقاط کشور نیز فراهم شود. از دیگر دلایل اهمیت این موضوع، امکان ارتباط شبکه های حلقه های میانی تولید کننده محصولات فرهنگی با حلقه های میانی توزیع کننده ی این محصولات است. تولید کنندگان دولتی یا حتی تولید کنندگان بخش خصوصی محصولات فرهنگی ، هر کدام به توزیع کنندگانی خبره دسترسی دارند که خود این توزیع کنندگان نیز ممکن است دولتی یا خصوصی باشند و از طریق این توزیع کنندگان نیاز خود به توزیع محصولاتشان را برطرف میکنند. اما حلقه های میانی تولیدکننده -که به عنوان حالت سوم و چیزی غیر از دولتی و خصوصی هستند- برای توزیع محصولات خود نمیتوانند به خوبی از توزیع کنندگان دولتی و خصوصی بهره بگیرند. در حالی که میتوانند ارتباطی سازنده با توزیع کنندگان همسنخ خود برقرار کنند و از حلقه های میانی توزیع کننده به عنوان شبکه ی گسترده توزیع محصولات خود بهره بجویند. در اینجا شایان ذکر است که ویژگی منحصر به فرد حلقه های میانی توزیع کننده در قیاس با توزیع کنندگان دولتی و خصوصی ، ایجاد شبکه توزیع فراگیرتر و کم هزینه تراست.
مقالات مرتبط
آخرین مقالات
اقناع، غایت ارتباطات
اقناع غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانهای است، دستگاههای عظیم رسانهای گرفته و هزینهای بسیار صرف میشود و در پایان نتیجه نهائی با میزان اثر گذاری بر برخی مخاطبان سنجیده میشود و آنگاه که این فرایند در حد...
محصولات فرهنگی
محصول فرهنگی (Cultural product) کالاها و خدمات هنری، میراثهای ماندگار، جشنوارهها، معماریها و صنایعی اصیل را شامل میشود. تعریف دقیق این محصولات بسیار دشوار است و هدف آنها همیشه انتفاعی و کسب سود نیست. مقوله فرهنگ و هنر از مباحث...
توزیع محصولات فرهنگی
حجم انبوه تولید محصولات فرهنگی ، ناگزیر نیازمند یک شبکه ارتباطی وسیع برای رساندن محصولات به مخاطب است. در عصر کنونی که شاهد توسعه چشمگیر ارتباطات به مدد فناوری های نوین هستیم، اگرچه توزیع محصولات تغییر روش یافته یا تسهیل...
حلقه های میانی در عرصه فرهنگ
حلقه های میانی شامل گروه های نخبه دغدغه مند و فعال می شود که پیرامون یک مسئله تشکّل مییابند. این واحد اجتماعی پویا و منعطف، میتواند پیرامون مسائل حوزه های تخصصی متفاوتی شکل بگیرد. یکی از این حوزه ها، حوزه...