حلقه های میانی در عرصه فرهنگ
حلقه های میانی در عرصه فرهنگ
حلقه های میانی شامل گروه های نخبه دغدغه مند و فعال می شود که پیرامون یک مسئله تشکّل مییابند. این واحد اجتماعی پویا و منعطف، میتواند پیرامون مسائل حوزه های تخصصی متفاوتی شکل بگیرد. یکی از این حوزه ها، حوزه فرهنگ است.
بی شک مسائل متعدد و بغرنجی در عرصه فرهنگ وجود دارد که پرداختن به آنها، مطالبه ی عموم و خصوص جامعه است. برای پرداختن به این مسائل، استفاده از ظرفیت های مردمی و خروج از رویکردی کهنه که دولت را متولی انحصاری پرداختن به مسائل فرهنگی میدانست، امری ضروری است. این ضرورت با عنایت به بافت جامعه ی ایرانی مضاعف میگردد. از آن روی که جامعه ای با غنای فرهنگی کم نظیر در طول تاریخ، به قوت دین مدار و در نتیجه دارای حساسیت و هوشیاری فرهنگی-مذهبی شایان توجه است.
مقالات مرتبط
آخرین مقالات
اقناع، غایت ارتباطات
اقناع غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانهای است، دستگاههای عظیم رسانهای گرفته و هزینهای بسیار صرف میشود و در پایان نتیجه نهائی با میزان اثر گذاری بر برخی مخاطبان سنجیده میشود و آنگاه که این فرایند در حد...
محصولات فرهنگی
محصول فرهنگی (Cultural product) کالاها و خدمات هنری، میراثهای ماندگار، جشنوارهها، معماریها و صنایعی اصیل را شامل میشود. تعریف دقیق این محصولات بسیار دشوار است و هدف آنها همیشه انتفاعی و کسب سود نیست. مقوله فرهنگ و هنر از مباحث...
توزیع محصولات فرهنگی
حجم انبوه تولید محصولات فرهنگی ، ناگزیر نیازمند یک شبکه ارتباطی وسیع برای رساندن محصولات به مخاطب است. در عصر کنونی که شاهد توسعه چشمگیر ارتباطات به مدد فناوری های نوین هستیم، اگرچه توزیع محصولات تغییر روش یافته یا تسهیل...
حلقه های میانی در عرصه فرهنگ
حلقه های میانی شامل گروه های نخبه دغدغه مند و فعال می شود که پیرامون یک مسئله تشکّل مییابند. این واحد اجتماعی پویا و منعطف، میتواند پیرامون مسائل حوزه های تخصصی متفاوتی شکل بگیرد. یکی از این حوزه ها، حوزه...