تاک
#

حلقه های میانی در عرصه فرهنگ

حلقه های میانی در عرصه فرهنگ

حلقه های میانی در عرصه فرهنگ

حلقه­ های میانی شامل گروه ­های نخبه دغدغه­ مند و فعال می­ شود که پیرامون یک مسئله تشکّل می­یابند. این واحد اجتماعی پویا و منعطف، می­تواند پیرامون مسائل حوزه های تخصصی متفاوتی شکل بگیرد. یکی از این حوزه ها، حوزه فرهنگ است.

بی­ شک مسائل متعدد و بغرنجی در عرصه­ فرهنگ وجود دارد که پرداختن به آنها، مطالبه­ ی عموم و خصوص جامعه است. برای پرداختن به این مسائل، استفاده از ظرفیت­ های مردمی و خروج از رویکردی کهنه که دولت را متولی انحصاری پرداختن به مسائل فرهنگی می­دانست، امری ضروری است. این ضرورت با عنایت به بافت جامعه ­ی ایرانی مضاعف می­گردد. از آن روی که جامعه­­ ای با غنای فرهنگی کم ­نظیر در طول تاریخ، به قوت دین­ مدار و در نتیجه دارای حساسیت و هوشیاری فرهنگی-مذهبی شایان توجه است.

مقالات مرتبط

اقناع، غایت ارتباطات

اقناع غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانه‌ای است، دستگاههای عظیم رسانه‌ای گرفته و هزینه‌ای بسیار صرف می‌شود و در پایان نتیجه نهائی با میزان اثر گذاری بر برخی مخاطبان سنجیده می‌شود و آنگاه که این فرایند در حد...

محصولات فرهنگی

محصول فرهنگی (Cultural product) کالاها و خدمات هنری، میراث‌های ماندگار، جشنواره‌ها، معماری‌ها و صنایعی اصیل را شامل می‌شود. تعریف دقیق این محصولات بسیار دشوار است و هدف آنها همیشه انتفاعی و کسب سود نیست. مقوله فرهنگ و هنر از مباحث...

توزیع محصولات فرهنگی

حجم انبوه تولید محصولات فرهنگی ، ناگزیر نیازمند یک شبکه ارتباطی وسیع برای رساندن محصولات به مخاطب است. در عصر کنونی که شاهد توسعه چشمگیر ارتباطات به مدد فناوری­ های نوین هستیم، اگرچه توزیع محصولات تغییر روش یافته یا تسهیل...

آخرین مقالات

اقناع، غایت ارتباطات

اقناع غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانه‌ای است، دستگاههای عظیم رسانه‌ای گرفته و هزینه‌ای بسیار صرف می‌شود و در پایان نتیجه نهائی با میزان اثر گذاری بر برخی مخاطبان سنجیده می‌شود و آنگاه که این فرایند در حد...

محصولات فرهنگی

محصول فرهنگی (Cultural product) کالاها و خدمات هنری، میراث‌های ماندگار، جشنواره‌ها، معماری‌ها و صنایعی اصیل را شامل می‌شود. تعریف دقیق این محصولات بسیار دشوار است و هدف آنها همیشه انتفاعی و کسب سود نیست. مقوله فرهنگ و هنر از مباحث...

توزیع محصولات فرهنگی

حجم انبوه تولید محصولات فرهنگی ، ناگزیر نیازمند یک شبکه ارتباطی وسیع برای رساندن محصولات به مخاطب است. در عصر کنونی که شاهد توسعه چشمگیر ارتباطات به مدد فناوری­ های نوین هستیم، اگرچه توزیع محصولات تغییر روش یافته یا تسهیل...

حلقه های میانی در عرصه فرهنگ

حلقه­ های میانی شامل گروه ­های نخبه دغدغه­ مند و فعال می­ شود که پیرامون یک مسئله تشکّل می­یابند. این واحد اجتماعی پویا و منعطف، می­تواند پیرامون مسائل حوزه های تخصصی متفاوتی شکل بگیرد. یکی از این حوزه ها، حوزه...