چالش های موجود در کانال های توزیع کالا و خدمات فرهنگی
چالش های موجود در کانال های توزیع کالا و خدمات فرهنگی
امروزه هر قدر هم یک محصول، خوب و با کیفیت طراحی شده باشد اما نتواند در زمان و مکان مناسب در دسترس خریداران قرار گیرد، مطلوبیت چندانی نخواهد داشت بنابراین مدیران بازاریابی و مسیولان فروش با بررسی شیوه انتقال کالا همواره در جستجوی روش های توزیع جدیدتر و کاراتر باشند. تصمیم مناسب در این زمینه با افزایش سرعت انتقال محصول، راحتی خریدار و هزینه کمتر منجر خواهد شد.
یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی، استفاده از سیستم توزیع کارآمد است. از آن جا که محصولات فرهنگی در انتقال افکار، ارزش ها و هنجارهای اجتماعی نقش تعیین کننده ای دارند. و همراه با خود پیام ها و ارزش های فرهنگی را منتقل می نماید توزیع آن ها نیز اهمیت زیادی پیدا می کند. . روش تحقیق کتابخانه ای بوده است و هدف این مقاله شناسایی چالش های موجود در کانال های توزیع کالا و خدمات فرهنگی است. برخی از مهمترین این چالش ها سنتی بودن ، طولانی بودن کانال و تعدد واسطه ها است.
مقالات مرتبط
آخرین مقالات
اقناع، غایت ارتباطات
اقناع غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانهای است، دستگاههای عظیم رسانهای گرفته و هزینهای بسیار صرف میشود و در پایان نتیجه نهائی با میزان اثر گذاری بر برخی مخاطبان سنجیده میشود و آنگاه که این فرایند در حد...
محصولات فرهنگی
محصول فرهنگی (Cultural product) کالاها و خدمات هنری، میراثهای ماندگار، جشنوارهها، معماریها و صنایعی اصیل را شامل میشود. تعریف دقیق این محصولات بسیار دشوار است و هدف آنها همیشه انتفاعی و کسب سود نیست. مقوله فرهنگ و هنر از مباحث...
توزیع محصولات فرهنگی
حجم انبوه تولید محصولات فرهنگی ، ناگزیر نیازمند یک شبکه ارتباطی وسیع برای رساندن محصولات به مخاطب است. در عصر کنونی که شاهد توسعه چشمگیر ارتباطات به مدد فناوری های نوین هستیم، اگرچه توزیع محصولات تغییر روش یافته یا تسهیل...
حلقه های میانی در عرصه فرهنگ
حلقه های میانی شامل گروه های نخبه دغدغه مند و فعال می شود که پیرامون یک مسئله تشکّل مییابند. این واحد اجتماعی پویا و منعطف، میتواند پیرامون مسائل حوزه های تخصصی متفاوتی شکل بگیرد. یکی از این حوزه ها، حوزه...